• Kontakt

Digitala dansbandsveckan blev succé

26-07-2021

Istället för en riktig Dansbandsvecka blev det i år en digital Dansbandsvecka under sex kvällar. Drygt 184,000 personer nåddes av sändningarna, drygt 7,000 kommenterade dem och drygt 4,000 gillade.

Under digitala Dansbandsveckan spelade sex av Sveriges bästa dansband till en sittande konsertpublik. Streaplers, Donnez, Blender, Martinez, Callinaz och Sannex var banden som bjöd på musik.

Det viktigaste för arrangörerna av Svenska Dansbandsveckan var att göra något under vecka 29, med hänsyn till de rådande restriktionerna som gäller. Att ”äga vecka 29” har varit en viktig drivkraft för att genomföra Dansbandsveckan även under pandemin, i digital form.

Digitala Dansbandsveckan kunde genomföras tack vare huvudsponsorn Landshypotek Bank och sponsorerna Malung-Sälens kommun och Viking Line.

Arrangörerna lägger nu fullt fokus och krut på 2022. Man har redan en plan med nyheter och överraskningar till 35-årsjubileét mellan 17–23 juli 2022. Då kommer man att leverera och skapa världens bästa och största Dansbandsvecka någonsin med tidernas största dansglädje.

Sidan uppdaterad 2021-07-26 av